Przychodnia jest czynna w ramach kontraktu z NFZ od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00 W związku z ciągłym zagrożeniem zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 i innymi niebezpiecznymi patogenami wszyscy pacjenci zgłaszający się do praktyki z jakąkolwiek infekcją, kaszlem są proszeni o noszenie maseczek na ustach i nosie W przychodni pacjent może skorzystać z porady na miejscu lub z teleporady. – teleporada to często pierwszy kontakt chorego z personelem medycznym w przypadku problemu zdrowotnego lub innej sprawy dotyczącej pacjenta. Bezpośrednia wizyta pacjenta w przychodni ma miejsce: w sytuacji, gdy pacjent wyrazi wolę osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym w stanach nagłych wymagających szybkiej pomocy personelu medycznego   w przypadkach gdy lekarz uzna wizytę za konieczą w sytuacji problemów technicznych: brak możliwości skontaktowania się z personelem przychodni np. z powodu awarii prądu, internetu, telefonu, stale zajęta linia telefoniczna. Teleporady są udzielane: drogą telefoniczną; w praktyce funkcjonują dwie linie telefoniczne służące do obsługi telefonicznej pacjentów o numerach:  68 3550291 (linia do teleporad) i 68 3550693 oraz dwa telefony komórkowe, przeznaczone specjalnie do odzwaniania przez lekarzy. w uzasadnionych przypadkach drogą mailową na adres: przychodnia@praktykavita.pl dostępna jest możliwość przeprowadzania videoporady w programie drERYK. termin teleporady jest ustalany przez rejestrację w porozumieniu  z pacjentem lub jego rodziną. Nawiązanie kontaktu miedzy lekarzem a pacjentem w terminie udzielenia teleporady następuje po telefonie lekarza do pacjenta lub rzadziej telefonie pacjenta do przychodni w wyznaczonym dniu i godzinie (personel rejestracji informuje pacjenta o przyczynie przesunięcia w czasie teleporady). W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia teleporady. Obowiązuje zasada punktualności, dopuszczalne jest opóźnienie w udzieleniu teleporady z obiektywnych przyczyn do 60 minut. Przed udzieleniem teleporady personel medyczny potwierdza tożsamość pacjenta: na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru (numer PESEL lub data urodzenia) po okazaniu przez pacjenta dokumentu potwierdzającego tożsamość, przy udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej w formie wideoporady przy wykorzystaniu elektronicznego konta pacjenta W przypadku przełączenia przez rejestrację rozmowy z pacjentem do gabinetu na poradę, tożsamość pacjenta potwierdza pracownik rejestracji.   Przygotowanie pacjenta do teleporady: prosimy o sprawdzenie sprawności telefonu (zasięg, naładowanie telefonu) prosimy o przebywanie w cichym otoczeniu w trakcie teleporady prosimy o przygotowanie długopisu i kartki do notowania zaleceń oraz kodów do recept/skierowań prosimy o przygotowanie nazw  i dawek zażywanych leków przed teleporadą prosimy o dostarczenie do rejestracji niezbędnej dokumentacji medycznej (karty konsultacji, wypisy ze szpitala, wyniki badań) Zachęcamy pacjentów do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta Rejestracja na miejscu w przychodni od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 telefonicznie od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 przez stronę internetową online (po uzyskaniu dostępu w rejestracji) - wyznaczone godziny   Gabinet zabiegowy czynny od godziny 8:00 do godziny 18:00 pobieranie badań odbywa się standardowo codziennie z wyjątkiem czwartku w godzinach: 8:00-9:00. W pilnych przypadkach rówież w czwartki. szczepienia osób dorosłych są codziennie w godzinach 9:30-9:00 i 16:00-16:30   Gabinety lekarskie czynne od godziny 8:30 do godziny 12:30 oraz od godziny 15:00 do godziny 18:00   Wizyty domowe przyjmowane są telefonicznie oraz na podstawie zgłoszenia w przychodni w godzinach 8:30-12:00 wizyty są realizowane przez lekarzy od godzinny 13:30 lub po uzgodnieniu z pacjentem   Szczepienia dzieci wtorki, czwartki w godzinach 8:30-12:30 oraz czwartek 15:00-15:30 Szczepienia przeciw COVID po umówieniu w rejestracji Szczepienia HPV po umówieniu w rejestracji Świadczenia w ramach opieki koordynowanej po indywidualnym umówieniu w rejestracji OPIEKA NOCNA I ŚWIĄTECZNA Po godzinie 18:00, w soboty, niedziele i dni świąteczne w związku z wypadkiem, urazem lub nagłym pogorszeniem stanu zdrowia, opiekę nad pacjentami sprawuje ambulatorium Szpitala w Nowej Soli, ul. Chałubińskiego 7,  tel. 68/388 21 00, Pogotowie Ratunkowe tel. 999