Godziny przyjęć
Przychodnia jest czynna w ramach kontraktu z NFZ od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 18:00
W związku z ciągłym zagrożeniem zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 i innymi niebezpiecznymi patogenami wszyscy pacjenci zgłaszający się do praktyki z jakąkolwiek infekcją, kaszlem są proszeni o noszenie maseczek na ustach i nosie
W przychodni pacjent może skorzystać z porady na miejscu lub z teleporady.
– teleporada to często pierwszy kontakt chorego z personelem medycznym w przypadku problemu zdrowotnego lub innej sprawy dotyczącej pacjenta.
Bezpośrednia wizyta pacjenta w przychodni ma miejsce:
- w sytuacji, gdy pacjent wyrazi wolę osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym
- w stanach nagłych wymagających szybkiej pomocy personelu medycznego
- w przypadkach gdy lekarz uzna wizytę za konieczą
- w sytuacji problemów technicznych: brak możliwości skontaktowania się z personelem przychodni
np. z powodu awarii prądu, internetu, telefonu, stale zajęta linia telefoniczna.
Teleporady są udzielane:
- drogą telefoniczną; w praktyce funkcjonują dwie linie telefoniczne służące do obsługi telefonicznej pacjentów o numerach: 68 3550291 (linia do teleporad) i 68 3550693 oraz dwa telefony komórkowe, przeznaczone specjalnie do odzwaniania przez lekarzy.
- w uzasadnionych przypadkach drogą mailową na adres: przychodnia@praktykavita.pl
- dostępna jest możliwość przeprowadzania videoporady w programie drERYK.
- termin teleporady jest ustalany przez rejestrację w porozumieniu z pacjentem lub jego rodziną.
Nawiązanie kontaktu miedzy lekarzem a pacjentem w terminie udzielenia teleporady następuje
- po telefonie lekarza do pacjenta lub rzadziej telefonie pacjenta do przychodni w wyznaczonym dniu i godzinie (personel rejestracji informuje pacjenta o przyczynie przesunięcia w czasie teleporady).
- W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia teleporady.
- Obowiązuje zasada punktualności, dopuszczalne jest opóźnienie w udzieleniu teleporady z obiektywnych przyczyn do 60 minut.
Przed udzieleniem teleporady personel medyczny potwierdza tożsamość pacjenta:
- na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru (numer PESEL lub data urodzenia)
- po okazaniu przez pacjenta dokumentu potwierdzającego tożsamość, przy udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej w formie wideoporady
- przy wykorzystaniu elektronicznego konta pacjenta
W przypadku przełączenia przez rejestrację rozmowy z pacjentem do gabinetu na poradę, tożsamość pacjenta potwierdza pracownik rejestracji.
Przygotowanie pacjenta do teleporady:
- prosimy o sprawdzenie sprawności telefonu (zasięg, naładowanie telefonu)
- prosimy o przebywanie w cichym otoczeniu w trakcie teleporady
- prosimy o przygotowanie długopisu i kartki do notowania zaleceń oraz kodów do recept/skierowań
- prosimy o przygotowanie nazw i dawek zażywanych leków
- przed teleporadą prosimy o dostarczenie do rejestracji niezbędnej dokumentacji medycznej (karty konsultacji, wypisy ze szpitala, wyniki badań)
Zachęcamy pacjentów do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta
Rejestracja
-
na miejscu w przychodni od poniedziałku do piątku od godziny 8:00
-
telefonicznie od poniedziałku do piątku od godziny 8:00
-
przez stronę internetową online (po uzyskaniu dostępu w rejestracji) - wyznaczone godziny
Gabinet zabiegowy
-
czynny od godziny 8:00 do godziny 18:00
-
pobieranie badań odbywa się standardowo codziennie z wyjątkiem czwartku w godzinach: 8:00-9:00. W pilnych przypadkach rówież w czwartki.
-
szczepienia osób dorosłych są codziennie w godzinach 9:30-9:00 i 16:00-16:30
Gabinety lekarskie
-
czynne od godziny 8:30 do godziny 12:30
-
oraz od godziny 15:00 do godziny 18:00
Wizyty domowe
-
przyjmowane są telefonicznie oraz na podstawie zgłoszenia w przychodni
-
w godzinach 8:30-12:00
-
wizyty są realizowane przez lekarzy od godzinny 13:30 lub po uzgodnieniu z pacjentem
Szczepienia dzieci
-
wtorki, czwartki w godzinach 8:30-12:30
-
oraz czwartek 15:00-15:30
Szczepienia przeciw COVID
- po umówieniu w rejestracji
Szczepienia HPV
- po umówieniu w rejestracji
Świadczenia w ramach opieki koordynowanej
- po indywidualnym umówieniu w rejestracji
OPIEKA NOCNA I ŚWIĄTECZNA
Po godzinie 18:00, w soboty, niedziele i dni świąteczne w związku z wypadkiem, urazem lub nagłym pogorszeniem stanu zdrowia, opiekę nad pacjentami sprawuje ambulatorium Szpitala w Nowej Soli, ul. Chałubińskiego 7, tel. 68/388 21 00, Pogotowie Ratunkowe tel. 999